عوامل تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

انتخاب رنگ های مناسب در طراحی معماری داخلی تاثیر بسیار زیادی بر نیاز های روحی و روانی دارد و بسیار مهم می باشد. برای احساس آرامش استفاده از رنگ های ملایم بسیار مناسب می باشند. آشنا بودن با تاثیر های مختلف رنگ ها و استفاده بجا و درست آنها یکی از مهمترین نکات در دکوراسیون داخلی می باشد. رنگ ها به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شوند. رنگ های گرم مانند قرمز، زرد و نارنجی باعث افزایش آدرنالین و افزایش درجه حرارت و گرما می شود. ولی رنگ های سرد مانند سبز و آبی ضربان قلب را کم می کند و دمای بدن کم می شود و حس سرما می دهد. 
انتخاب فرش، مبلمان، تابلو ها و سایر وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون داخلی تاثیر بسیار زیادی در نمای فضا دارند. برای مثال انتخاب پرده ها و مبلمان ها با یک طیف رنگی روشن و زیبا تاثیر بسیار زیادی در روشنایی منازل دارند. برای چیدمان این وسایل باید دقت زیادی کرد تا از تاریک شدن و شلوغ شدن فضا ها جلوگیری کرد. 

 

 جهت مطالعه مقاله عوامل تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن به طور کامل می توانید به وب سایت رسمی غرفه سازی رایکا https://www.rayka.design مراجعه نمایید.

عوامل موثر در جذب مخاطب به سمت غرفه نمایشگاهی

برای اینکه مراجعه کنندگان به نمایشگاه های مختلف بتوانند به سمت غرفه‌ها هدایت شوند می بایست از نورپردازی مناسب استفاده شود. با توجه به این که غرفه های نمایشگاهی اغلب در ساعات شبانه همچنان دایر هستند می بایست نورپردازی آنها بیشتر مورد توجه غرفه سازان و طراحان در این زمینه قرار گیرد. از دیگر دلایلی که تاثیر نور را در طراحی یک غرفه نمایشگاهی پر رنگ تر می کند سربسته بودن اغلب نمایشگاه ها است. نمایشگاه های داخلی و خارجی اغلب در محیط‌ های سربسته دایر می شوند بنابراین می بایست نورپردازی آنها نیز مناسب انجام شود.


اگر بخواهید مخاطب و بیننده به سمت غرفه شما هدایت شود باید علاوه بر تامین نور کافی از نورپردازی منحصر به فرد در غرفه خود نیز استفاده کنید. برای این امر می توان از چراغ های مختلف و حتی رنگی در محیط غرفه خود استفاده کرد تا باعث تفاوت در بیان دیگر غرفه‌ها شود. موضوع بعدی رنگ آمیزی غرفه های نمایشگاهی است که بر اساس محصول خود می توانید همخوانی میان آنها ایجاد کنید. بسیاری از طراحان از رنگ های کرم و روشن استفاده می‌کنند تا به محیط آرامش القا کنند و بیننده را به سمت غرفه نمایشگاهی مورد نظر خود هدایت کنند.

 

 جهت مطالعه مقاله عوامل موثر در جذب مخاطب به سمت غرفه نمایشگاهی به طور کامل می توانید به وب سایت رسمی غرفه سازی رایکا  https://www.rayka.design مراجعه نمایید.

ساخت جدیدترین غرفه های نمایشگاهی با رایکا

برای شرکت در نمایشگاه های مختلف داخلی و حتی بین المللی، شما می بایست به برخی مسائل که باعث جذابیت غرفه تان می شود و شما را به هدفتان از حضور در نمایشگاه نزدیک تر می کند، توجه کنید. یکی از مهمترین این موارد، ساخت غرفه های نمایشگاهی است؛ اولین چیزی که در نظر هر بازدید کننده ای به چشم می خورد و می تواند او را به سوی غرفه شما جذب کند. خوشبختانه ما در گروه رایکا، از بهترین و پیشرفته ترین ابزارها استفاده کرده و زیباترین غرفه های نمایشگاهی را برای شما مشتریان عزیز تولید می کنیم. اگر از مدل های تکراری غرفه های نمایشگاهی خسته شدید و یقینا به این موضوع رسیده اید که دیگر این نوع غرفه ها در جذب بازدید کننده، تاثیر مثبتی ندارند، ما به شما ساخت جدیدترین غرفه های نمایشگاهی را که توسط تیم تخصصی و کارآزموده رایکا طراحی و تولید می شوند را پیشنهاد می کنیم. در ساخت غرفه های نمایشگاهی رایکا، از جدیدترین متد ها و طرح های جهانی و گاها طرح هایی که هیچ نمونه دیگری ندارند، استفاده می کنیم. این موضوع باعث می شود که غرفه تان به یک غرفه منحصر به فرد و نمونه تبدیل شود؛ به طوری که در نمایشگاه بی نظیر بوده و جلوه زیبایی را به نمایشگاه می دهد.

ساخت غرفه های نمایشگاهی در گروه رایکا به شیوه های مختلف انجام شده و هر یک نیز ویژگی های خاص خود را دارد. انواع غرفه هایی که در رایکا ساخته می شود، معمولا از سازه های چوبی، سازه های پیش ساخته، تجهیزات تخصصی غرفه سازی، سازه های فلزی و ... درست شده اند. طرح کار پیش از شروع ساخت طراحی شده و به شما داده می شود. در صورت موافقت شما، طرح وارد فاز اجرایی شده و سعی می شود در کوتاه ترین زمان ممکن ساخته شود. ویژگی دیگری که ساخت غرفه های نمایشگاهی رایکا دارد، هماهنگی طرح غرفه با محصولات و موضوع نمایشگاه می باشد. این موارد در موفقیت شرکتی که قصد حضور در نمایشگاه ها را دارد، بسیار مهم می باشد. البته زیبایی، مواد اولیه با کیفیت عالی، سبکی غرفه و راحتی در اجرا، دیگر ویژگی های غرفه های نمایشگاهی رایکا می باشند.

 

 جهت مطالعه مقاله ساخت جدیدترین غرفه های نمایشگاهی با رایکا به طور کامل می توانید به وب سایت رسمی غرفه سازی رایکا دیزاین https://www.rayka.design مراجعه نمایید.

 

ساخت غرفه نمایشگاهی و تاثیر آن در برندینگ

امروزه طراحی غرفه های نمایشگاهی به یک حرفه تبدیل شده است افراد متخصصی این کار را برای صنایع و شرکت های مختلف انجام می دهند. غرفه های نمایشگاهی یکی از عوامل تاثیرگذار در جذب مشتری محسوب می شود. احتمالا گذر شما به نمایشگاه های  فصلی افتاده است، فضایی شلوغ و پر از جمعیت، جایی که  تمام ملزومات و کالاهای مورد نیاز خانواده ها در آن پیدا می شود. در چنین مکان هایی چون خانواده ها و افراد سعی می کنند، کالاهای مورد نیاز خود را با مناسبترین قیمت بیایند، خیلی در فکر مارک و برند محصولات نیستند و یا اگر محصول خاصی مد نظر آنها باشد، به راحتی سراغ غرفه همان برند می روند.


در مقابل نمایشگاه های تخصصی را در نظر بگیرید، مثل نمایشگاه خودرو، نمایشگاه صنایع ساختمانی و یا محصولات غیر ملموس همچون تکنولوژی و یا خدمات. در نمایشگاه های تخصصی موضوع محصولات و مشتریان کاملا متفاوت با محصولات عمومی است. در نمایشگاه خودرو، یک ویژگی خوب آن از این جهت است که می توان اقلا یک یا دو نمونه خودرو را در غرفه نمایشگاهی به نمایش عموم قرار داد، اما در نمایشگاه محصولات ساختمانی یک بخش کوچک از محصولات قابل نمایش است و سایر محصولات را به صورت کاتالوگ معرفی می کنند.
اما در کنار تمام اینها اهمیت طراحی غرفه نمایشگاهی در این بخش مشخص می شود؛ ارائه و معرفی برند در بازاریابی و فروش محصولات در نمایشگاه های عمومی، که مخاطب عام دارند بسیار مهم است، غرفه های نمایشگاهی باید به شکلی طراحی شوند که تمام افراد جذب آن شوند، مثلا استفاده از رنگ های متنوع و گرم برای مخاطب خانواده و یا آیتم های رنگی و شاد برای جذب مخاطب کودک و یا در نمایشگاه های تخصصی،  طراحی غرفه های نمایشگاهی به شیوه ای شکیل و متناسب با برند و رنگ های لوگوی شرکت است، در کنار اینکه باید به شیوه ای تخصصی باشد و به خوبی جایگاه یک شرکت را در آن صنعت نشان دهد. تمام نکات کوچک و ریزی که در برندینگ و جذب مشتری در نمایشگاه ها اهمیت دارد، اما از چشم صاحبان شرکت ها پنهان است باید رعایت شود.

 

 جهت مطالعه مقاله ساخت غرفه نمایشگاهی و تاثیر آن در برندینگ به طور کامل می توانید به وب سایت رسمی غرفه سازی رایکا  https://www.rayka.design مراجعه نمایید.

جذب مشتری بیشتر در غرفه های جذاب نمایشگاهی

در زمان انتخاب غرفه نمایشگاهی خود باید به این نکته توجه داشته باشید که مکانی را که برای برپایی غرفه خود انتخاب می‌کنید از ابعاد مناسبی برخوردار باشد و شما بتوانید تمامی لوازم و ملزومات مورد نیاز را به راحتی در غرفه خود جای داده و فضایی را نیز برای استراحت و نشستن مشتریان خود طراحی کنید. غرفه‌های جذاب در نمایشگاه باید این قابلیت را داشته باشند که مشتری در آن احساس راحتی و آرامش داشته باشد و مراجعه کنندگان به غرفه شما بتوانند به راحتی در غرفه جذاب شما تردد کنند. در غرفه‌های جذاب در نمایشگاه معمولاً سعی می‌شود از صندلی‌ها و مبلمان هایی که نشیمن راحتی دارند برای استراحت و نشستن مشتری‌ها استفاده شود. اگر در کنار راحتی این نشیمن گاه‌ها اندکی خلاقیت و نوآوری نیز همراه باشد و از مبلمان هایی با اشکال خاص و رنگ های جذاب و متفاوت استفاده شود بی شک نتیجه و بازخورد خوبی خواهید دید.

معمولاً یکی از مهمترین پرکاربردترین ملزومات برای طراحی غرفه‌های نمایشگاهی قفسه‌ها و شلف ها برای قرار دادن محصولات و تولیدات شما هستند. در زمان طراحی این قفسه‌ها سعی کنید از ایده‌های جذاب و خلاقانه برای این قفسه‌ها استفاده کنید. اشکال به اصطلاح عجیب و غریب و عدم تقارن در اندازه و اشکال این قفسه‌ها می‌تواند آنها را خاص و جذاب کرده و مشتری را مجذوب کند و قرار گرفتن محصولات و تولیدات شما بر روی این قفسه‌ها و طبقات بیشتر به چشم آمده و جلب توجه می‌کند. حتما سعی کنید محل ورودی غرفه نمایشگاه شما متفاوت با دیگر غرفه‌ ها باشد.