اصول غرفه سازی نمایشگاه که بازدیدکنندگان را جذب می نماید

اصول غرفه سازی نمایشگاه که بازدیدکنندگان را جذب می نماید

برای جذب بازدیدکننده لازم است تا اصول غرفه سازی نمایشگاه را که مرتبط با این مسئله می باشد را رعایت نمایید.
با رعایت نکات بسیار ریز در امر اصول غرفه سازی نمایشگاه می توانید به راحتی برنده میدان رقابت باشید.

اصل اول از اصول غرفه سازی نمایشگاه
نظم از اصلی ترین اصول غرفه سازی می باشد که قادر است به میزان بسیار چشمگیری در جذب بازدیدکننده نقش داشته باشد.
نظم یک غرفه نمایشگاهی تا حد بسیار چشمگیری قادر به بخشیدن یکپارچگی به غرفه می باشد.
از طرفی با وجود نظم شما می توانید حس آرامش را در مخاطب خود ایجاد نمایید و میل و رغبت آن ها را به ماندن در غرفه تان افزایش دهید.
میگوییم نظم از اصول غرفه سازی نمایشگاه است چراکه با نظم داشتن غرفه تان مخاطب می توانید به راحتی در بدو ورود تمامی محصولات و خدماتتان را مشاهده نماید.
پس سعی کنید محصولات خود را در درون غرفه بسیار با نظم چیده و دیزاین و طراحی خاصی برای چیدمان آن ها در نظر بگیرید.

اصل دوم از اصول و قواعد غرفه سازی نمایشگاهی
به شعور مخاطب خود احترام بگذارید.
حتما باید محلی برای حضور بازدید کننده در داخل غرفه تعبیه گردد.
تا بازدید کننده بتواند به راحتی و با احساس آرامش و احترام در غرفه شما بماند.
از اصلی ترین نکات در طراحی غرفه نمایشگاهی همین مسئله است که باید الزاما مکانی برای نشستن بازدیدکنندگان در نظر گرفته شود.

 

مهم ترین نقش یک غرفه نمایشگاهی در جذب مخاطبان هدف چیست؟
از مهم ترین نقش هایی که یک غرفه نمایشگاه بر عهده دارد می توان به پتانسیل آن در جذب مخاطب اشاره کرد. لازم به ذکر است که طراحی یک غرفه اهمیت به سزایی در جذب مخاطبان دارد، از این رو صاحبان صنایع همیشه به دنبال طراحی و دیزاین هایی متفاوت و مرتبط با خدمات خود هستند.

طراحی های یک غرفه نمایشگاهی باید به گونه ای باشد که مخاطبان مورد نظر را به سمت خود جذب کند و آن ها را برای مدتی کنار خود نگه دارد تا در این زمان بتواند خدمت و کالای عرضه شده خود را به او معرفی کند. فراموش نکنید که مدت زمان لازم برای جذب مخاطب در غرفه شما تنها 5 ثانیه است، اگر در این 5 ثانیه به نکات مهم در جذب مخاطب توجه لازم مبذول نشود شما به عنوان کارفرما بخش مهمی از مشتریان بالقوه خود که از طریق بصری جذب می شوند را از دست خواهید داد. علاوه بر مواردی که ذکر شد توجه به رنگ، بو، دکوراسیون و جزییات یک غرفه نیز از المان هایی است که در طراحی غرفه باید لحاظ شود.

یکی از راهکارهای جذب مشتری در فضای صنعتی و تجاری، شرکت در نمایشگاه های گوناگون به منظور معرفی برند و کالای عرضه شده است. تبدیل این به فرصت به شرایطی که باعث جذب مشتری و پولسازی می شود را می توان از پتانسیل های یک غرفه خوب و مناسب دانست. غرفه ای که برای مشتریان آنقدر جذابیت دارد که به تماشای جزییات آن می پردازند و آن ها را وادار می کند تا به تک تک خدماتی که در شرکت ارائه می شود توجه کنند. همچنین استفاده صحیح از مبلمان و چیدمان موثر یک غرفه نیز می تواند میزان تاثیر گذاری مثبت آن را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

یکی دیگر از نکاتی که در غرفه سازی نمایشگاه باید مد نظر سازندگان و متخصصین امر قرار بگیرد  فراهم سازی شرایط لازم برای جذب مخاطب و رفت و آمد او در غرفه  است. با این کار مخاطب احساس راحتی و آرامش خواهد کرد و با فکری باز به انتخاب کالاها و یا خدمات مورد نیاز از شرکت می پردازد.


نورپردازی از اصول طراحی غرفه
بله ، نورپردازی بسیار مهم می باشد. دقت نمایید که نورپردازی روی محصولات به بهترین نحو ممکن انجام شود.
تا بتواند بیشتر مخاطب را جذب نماید.
با نور مناسب شما می توانید به راحتی نگاه ها بازدیدکنندگان را جذب نمایید از طرفی بدانید که نور باید به میزان متعادل باشد.
نور زیاد و یا نور خیلی کم به میزان بسیار چشمگیری قادر به فراری دادن مخاطبانتان باشد.
می توانید نورپردازی خاصی را برای هریک محصولات خود در نظر بگیرید.
با این کار جذابیت غرفه شما نیز به میزان بسیار چشمگیری افزایش خواهد یاقت.


اگر بعنوان یک کارفرما به دنبال رعایت اصول غرفه سازی نمایشگاه هستید.
شما پیشنهاد می نماییم قبل از همکاری با شرکت های غرفه سازی و ساخت غرفه های نمایشگاهی یک جلسه با تمامی مدیران فروش خود ترتیب دهید.
به یک اتفاق نظر برسید و جمع بندی کنید.
سپس با شرکت ساخت غرفه خود جلسه ای را ترتیب دهید و تمامی نکات را با آن ها در میان قرار دهید.
از تجربیات آن ها استفاده نمایید و بهترین و مناسب ترین تصمیم ها را برای غرفه نمایشگاه خود اتخاذ نمایید.

 

نکات مهم برای داشتن یک غرفه نمایشگاهی موفق

هنگامی که شرکتتان پول، زمان و تلاش زیادی برای نمایش یک غرفه در یک نمایشگاه را صرف می کند، مهم است که بهترین نتیجه حاصل شود.برنامه ریزی دقیق و تحقیق می تواند راه بسیار خوبی برای این باشد که غرفه سازی موفقی در نمایشگاه داشته باشید.
این مقاله راه هایی را برای جذب بازدید کنندگان به غرفه خود، روش های دقیق برای برنامه ریزی یک نمایشگاه تجاری موفق و کشف برخی از بهترین ایده ها برای نمایشگاه های تجاری ارائه می دهد.

چشم انداز جذاب برای غرفه یک نمایشگاه مکانی است که خریداران و فروشندگان آن جا یکدیگررا ملاقات می کنند. مزیت نمایشگاه این است که خریداران به نمایشگاه می آیند و می خواهند در مورد جدیدترین و بهترین مواردی که شما ارائه می دهید یاد بگیرید.
مشکل این است که میزان رقابت شما در نمایشگاه بسیار زیاد است. راه غلبه بر این مشکل این است که اقدامات لازم را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که خریداران غرفه خود را از دست نخواهید داد.
در اینجا ما شما را با نکات مهم برای داشتن یک غرفه نمایشگاهی موفق آشنا می کنیم تا بازدیدکنندگان در غرفه شما متوقف شوند.

1-موقعیت مکانی غرفه اگر مایل به پرداخت بیشتر هستید، به این موضوع باید سریع تر رسیدگی کنید.چراکه مکان های اصلی نمایشگاه های تجاری به سرعت به فروش می رسند؛ بعضی از مکان های اصلی حتی خیلی از قبل رزرو هستند، بنابراین شما ممکن است حتی ازالان برای سال آینده برنامه ریزی کنید.

 2-ظاهر و طراحی غرفه

خریداران جذب غرفه های زیبا می شوند.از رنگ های روشن استفاده کنید و سعی کنید افکت های جذابی را پیاده سازی کنید.این موضوعی است که باعث می شود خریداران وقتی به غرفه شما می رسند توقف کنند و یا به راه رفتن ادامه دهند.
پیام و شعار شرکتتان را واضح برسانید و کاری کنید که از همه جهت ها قابل دیدن باشد.

3- میزبان غرفه در نظر بگیرید که یک میزبان غرفه دارید که برای پاسخ دادن به برخی سوالات ساده و خرید مستقیم به کارکنان مناسب در غرفه آموزش دیده است.
شما می توانید با استفاده از هنرمندان مانند مدل، شعبده باز، خواننده، و یا نوع دیگری از سرگرمی که همراه با شخصیت شرکت شما و یا موضوع نمایشگاه یا غرفه باشد، این کار را بکنید.

4-آفر های نمایشگاهی اطمینان حاصل کنید که آفرهای شرکتتان مشخص و واضح باشند به طوری که خریداران بدانند که به منظور دریافت تخفیف و یا پیشنهاد ویژه آنها نیاز به خرید در نمایشگاه دارند. اطمینان حاصل کنید که آفرویژه شما نوشته شده است و بسیار روشن است.

5- نوشیدنی و پذیرایی شرکت کنندگان در نمایشگاه برای پیاده روی نیامده اند.پیشنهاد تنقلات و نوشیدنی ها به خریداران و شرکت کنندگان بسیار قدردانی خواهد شد. نوشیدنی های شما و یا پیشنهادات میان وعده باید با فرهنگ یا موضوع شرکت شما مطابقت داشته باشد. بطری های آب و هر بسته بندی باید با نام تجاری یا کارت های کسب و کار شما مرتبط باشد تا به آنها یادآوری کند که از شما دریافت کرده اند.

اسپیس فریم چیست؟

سازه های اسپیس فریم (space frame) فرم های هندسی منظمی میباشند که به طور متحد در کنار یکدیگر قرار میگیرند و با تقسیم نیروی وارده توسط وزن سازه، در کنار استحکام غرفه ها از زیبایی خاصی بر خوردار می شوند. اسپیس فریم یا به عبارتی دیگر داربست نمایشگاهی جزو تجهیزات و سازه های نمایشگاهی محسوب میگردد. با ترکیب اسپیس فریم و داربست نمایشگاهی جدید می توان غرفه سازی نمایشگاهی متنوعی را ایجاد نمود. معنی لغوی اسپیس فریم که واژه ای انگلیسی میباشد به معنی سازه فضایی میباشد. این نام به خاطر ساختار مولکولی فضایی اسپیس فریم میباشد

یک اسپیس فریم به یک ساختار فضایی اشاره دارد که اعضای آن به یکدیگر متصل می شوند به طوری که آنها علاوه بر نیروهای محوری، لحظه و برش را نیز منتقل می کنند. در مقایسه، فضاهای پین اتصال می یابند و در نتیجه اعضای آن در حال تنش یا فشرده سازی هستند و لحظه یا برش را انتقال نمی دهند.
اسپیس فریم ها یا از واحدهای مدولار پیش ساخته (سیستم مدولار) یا قسمت های مجزا با استفاده از انواع مختلف اتصال دهنده ها یا گره ها (سیستم گره ای) جمع می شوند. این سیستم ها معمولا اختصاصی هستند.
همچنین امکان ساخت اسپیس فریم ها توسط جوش به یکدیگر وجود دارد. این یک کارجایگزین پرهزینه تر است. هنگام جوشکاری میدان، مفاصل در نظر گرفته شده و به طور محکم اتصال می یابند.
طبیعت نمونه های زیادی از تنظیمات بسته بندی فضایی تکراری مورد استفاده در اسپیس فریم ها دارد: منشا شش ضلعی لانه زنبوری؛ ارگانیسم های گیاهی سلولی، سازمان تکراری از کریستال ها و برف ها و غیره. مثلث ساده ترین هندسه پایدار است، به این معنی که شکل آن در هواپیما تغییر نمی کند، زیرا سه عضو متصل وجود دارد. این مورد برای چند ضلعی مثل مربع، مستطیل، شش گوش نیست. اعضایی که با استفاده از اسپیس فریم ها ایجاد می کنند مثلثاتی است که ساختار را تثبیت می کند.

 

مزایای اسپیس فریم


1) خلق سازه های زیبا و غرفه نمایشگاهی با استفاده از اسپیس فریم

2) تنوع کاربری سازه نمایشگاهی اسپیس فریم از جمله ساخت سن و استیج

3) هزینه کم امکان اجاره اسپیس فریم (space frame)

4) امکان عبور امکانات برقی حرارتی و .... از فضای اسپیس فریم

5) سرعت در تولید و اجرای اسپیس فریم

6) امکان نصب و باز کردن سریع سازه اسپیس فریم برای ساخت غرفه نمایشگاهی

7) بارگیری و حمل و نقل آسان سازه اسپیس فریم

8) امکان استفاده در هر شرایط آب و هوایی در کلیه نقاط کشور

9) وزن کم سازه های اسپیس فریم و کاربرد آسان اسپیس فریم در ساخت غرفه های نمایشگاهی

10) اسپیس فریم بهترین سازه جهت نور پردازی و غرفه آرایی میباشد

11) ایمنی اسپیس فریم

12) امکان نصب و اجرای اسپیس فریم در تمامی مکان های جغرافیایی با تنوع در اجرا اسپیس فریم

حال آنکه اگر شما برای ساخت غرفه نمایشگاهی خود،تصمیم به استفاده از اسپیس فریم ها گرفته اید. پس از انتخاب غرفه های از پیش ساخته شده، می توانید با بهره گرفتن از خدمات و مشاوره شرکت های غرفه سازی نمایشگاهی از این سازه بهره گیرید. شما می توانید با یک طرح سفارشی،سفارش خود را برای ساخت اسپیس فریم سفارشی به یکی از شرکت ها و مجریان واگذار نمایید و یا اینکه از اسپیس فریم های آماده و از پیش ساخته شده بهره گیرید و در مدت زمان نمایشگاه به اجاره اسپیس فریم های نمایشگاهی روی آورید. با استفاده از استندهای چاپی با نام و لوگو سازمان خود شما می توانید اسپیس فریم های اجاره شده را در مدت زمان استفاده شخصی سازی کنید.
انتخاب اجاره کردن اسپیس فریم برای ساخت غرفه نمایشگاهی ،با توجه به گران بودن قیمت ساخت غرفه نمایشگاهی توسط چوب و نئوپان ،انتخاب بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای خواهد بود. قیمت ارزان اسپیس فریم اجاره ای نسبت به دیگر سازههای نمایشگاهی اجاره ای از ویژگیهای بارز اسپیس فریم نمایشگاهی اجاره ای میباشد. سازه اسپیس فریم اجاره ای در اسرع زمان در محل مورد نظر قابل اجرا است.و می توانید در کمترین زمان و کمترین هزینه غرفه نمایشگاهی شما را البته با انتخاب های هوشمندانه شما از میان انواع اسپیس فریم های اجاره ای متمایز کند.

 

غرفه سازی مدولار چیست؟

نوعی سازه متشکل از پایه، قید و پنل با ارتفاع عموما 240 سانتی متر که به فاصله یک متر از هم به یکدیگر متصل شده و در متراژهای مختلف قابل اجرا می باشد.
این سازه با توجه به آسیب پذیر بودن در مقابل آب و باد در فضای سرپوشیده قابل استفاده می باشد. در این نوع غرفه سازی چناچه مشارکت کننده بخشی از یک نمایشگاه باشد نیازی به اینکه شخصا اقدام به ساخت کند نیست و قرارداد ساخت به طور کلی توسط ستاد برگزاری با مجری منعقد می گردد.

اگر شما به دنبال یک راه حل مناسب و همه منظوره هستید که سازگار با نیازهای مختلف کسب و کار شما برای حضور در نمایشگاه ها باشد، غرفه سازی مدولار می تواند بهترین گزینه ی در پیش روی شما باشد.
 
شما می توانید با استفاده از غرفه سازی مدولار فضای کوچک نمایشگاهی خود را به حداکثر برسانید و از تمامی فضا به نحو احسنت اسفاده نمایید.اگر برای اولین بار است که می خواهید در یک نمایشگاه شرکت کنید می توانید تجهیزات مدولار را بنا به محصول یا خدمات خود به صورت سفارشی خرید کنید و از این تجهیزات در نمایشگاه های بعدی نیز بهره گیرید .غرفه سازی مدولار علاوه بر اینکه از نوع غرفه سازی ارزان به شمار می رود در زمان نیز بسیار صرفه جویی می کند و شما در کمترین زمان می توانید غرفه سازی ارزان و البته انعطاف پذیر خود را نسبت به نمایشگاهی که شرکت کرده اید داشته باشید.
غرفه های مدولار به صورت نرمال با کیفیت متوسط است. دیواره های غرفه سازی نمایشگاه مدولار با استراکچر پروفیل آلومینیوم و پرکننده ام دی اف شش میلی متری است. نور پردازی در این غرفه سازی نمایشگاهی به صورت متعارف می باشد و می توانید سردرب غرفه و کتیبه و نام غرفه را در این نوع غرفه سازی نیز مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که برخی تجهیزات و لوازم نمایشگاهی مانند میز و صندلی نیز در این غرفه های نمایشگاهی موجود می باشند

 

مزایای غرفه سازی مدولار 

از این غرفه سازی نمایشگاهی می توان به هزینه پایین آن اشاره نمود چراکه از متریال با قیمتی بسیار پایین مانند نئوپان تولید می شود و از بهترین انتخاب ها برای شرکتها می باشد چراکه با پرداخت هزینه های بسیار پایین همراه با رزرو غرفه می توانند این غرفه ها را تحویل بگیرند 
لازم به ذکر است که با استفاده از تجهیزات همیزن غرفه سازی نمایشگاه مدولار می توان غرفه های بسیار جذابی را طراحی نمود که متاسفانه در کشور ما این مورد کمتر مورد توجه قرار گرفته شده است
غرفه های  مدولار در داخل جعبه های حمل و نقل فشرده بسته بندی می شوند که می تواند موجب حفظ هزینه های ذخیره سازی کم گردد والبته به دلیل استفاده از مواد اولیه سبک وزن مانند آلومنیم و پلاستیک های فشرده  شما قادر خواهید بود در هزینه های نیروی کار و حمل و نقل صرفه جویی گردد
تجهیزات نمایشگاهی مدولار از کوچکترین سایز 10×10 تا سایز های مناسب برای جزیره های نمایشگاهی را نیز پوشش می دهد.
علاوه بر مزیت قابل حمل بودن تجهیزات غرفه های مدولار،گرافیک با کیفیت بالا، صرفه جویی در زمان و هزینه، نگهداری آسان و قابلیت سفارشی سازی این تجهیزات راه حل بسیار مقرون به صرفه ای خواهد بود که غرفه سازی ارزان و البته بسیار مدرن و به روز را به ارمغان می آورد.

 

غرفه نمایشگاهی و انواع آنها

غرفه سازی در نمایشگاه امروزه به شکل و شیوه ای جدید در بازاریابی و فروش تاثیر دارد. در واقع می توان گفت مهم ترین رکن بازاریابی امروزه ، غرفه سازی در نمایشگاه است. انتخاب بهترین نوع غرفه و متناسب با اهداف شرکت و غرفه سازی با شیوه های اصولی می تواند تضمین کننده موفقیت هر شرکت باشد.


غرفه نمایشگاهی معمولی یا ردیفی(خطی(Linear stand) 

غرفه نمایشگاهی معمولی یا خطی از سه طرف با غرفه های همجوار دارای دیواره های مشترک می باشد و از یک طرف به سمت راهرو راه دارد و قابل دیدن بازدیدکنندگان می باشد که به غرفه یک بر نیز معروف است. معمولا بهترین گزینه برای انتخاب غرفه نمایشگاهی خطی، غرفه هایی هستند که دارای عرض بیشتر و عمق مناسبی باشند، در واقع برای انتخاب یک غرفه خطی باید به پهنا و عمق اینگونه غرفه ها توجه شود. به این غرفه ها بدلیل قرار گرفتن در کنار یکدیگر و یک ردیف، غرفه ردیفی نیز اطلاق می شود.

 

غرفه نمایشگاهی نبشی (گوشه(corner stand
غرفه نمایشگاهی نبشی در مقایسه با غرفه های خطی از ارزش بالاتری برخوردار هستند زیرا از دو سمت با دیگر غرفه ها همجوار و همسایه می باشند و دارای دیواره مشترک و از دو طرف دیگر به سمت راهرو باز می باشند. امکان قابل دیده شدن از دوطرف را دارند و طراحی و چیدمان آن پرهزینه تر و سخت تر می باشد. به این گونه غرفه ها غرفه های دوبر و یا دو نبش نیز گفته می شود.


غرفه نمایشگاهی شبه جزیره ای (انتهایی( end stand
در مقایسه با غرفه نمایشگاهی نبشی غرفه های شبه جزیره ای از محبوبیت بیشتری در بین مخاطبین برخوردار است زیرا این گونه غرفه ها سه وجه قابل دیده شدن توسط بازدیدکنندگان را دارند و فقط یک طرف مسدود می باشد و بازدید کننده بیشتری را جذب می نمایند. به این غرفه ها با توجه به اینکه از سه طرف به راهرو راه دارد غرفه سه بر نیز گفته می شود.

غرفه نمایشگاهی جزیره ای island stand
بهترین گزینه برای انتخاب غرفه های نمایشگاهی غرفه های جزیره ای می باشند چون از چهار طرف به راهرو راه دارند و از تمام زوایا قابل دید و دسترسی می باشند. این نوع غرفه ها دارای ارزش بالای هستند و از جهت نمایش و تبلیغات نیز از قابلیت های بسیار مناسبی برخوردار هستند. این غرفه ها اغلب برای نمایش ماشین آلات و صنایع سنگین مورد استفاده قرار می گیرند و برای کالاهای دیگر نیاز به طراحی متفاوتی دارند تا اثر بخشی مناسب داشته باشد و بتواند کارایی مناسبی داشته باشد.