طراحی داخلی در غرفه های نمایشگاهی

در دنیای امروز موفقیت زمانی رخ می دهد که در کوتاهترین زمان ممکن، اطلاعات انبوهی را در عرضه  و در دسترس افراد قرار دهید.

به منظور انتقال اطلاعات در کوتاهترین زمان ممکن غرفه های نمایشگاهی هستند . غرفه نمایشگاهی محل تجلی هنر و سلیقه شماست و همچنین نشان دهنده سطح دانش و بینش فرهنگی هنری طراح غرفه های نمایشگاهی موظف است تا  طراحی متناسب با سلیقه و حرفه شما به نمایش بگذارد. گروه رایکا مفتخر است که با طراحان موفق ایرانی و با تجربه ای بالا اقدام به خدمات طراحی غرفه می کند تا به طور شایسته ای محصولات شما را معرفی کند. حضور در نمایشگاه های بازرگانی از مهمترین ابزارهای بازاریابی شرکت های صنعتی، خدماتی و تجاری است. به این ترتیب نام و برند تجاری شما با حرکتی اشتباه زیر سوال می رود. طراحی غرفه باید به گونه ای باشد که مخاطب را در غرفه نگه داشته و پاسخگوی افکار و سوالاتش باشد. این مهم با استفاده از طراحی مناسب و تجهیزات لازم و تبلیغات ( اعم از فیلم، صوت، استند ها ، بروشور ها و کاتالوگ ها و .... ) پدید می آید.

 

در غرفه سازی می توان از تجهیزات نمایشگاهی که اجاره تجهیزات نمایشگاهی است و آماده و پیش ساخته استفاده کنید مانند استند های محصولات، مبلمان، بک لایت ها و ... این حالت زمانی اتفاق می افتد که شما برای نمایشگاههای کوچک شرکت کرده اید یا شرکتی نوپا هستید و هزینه کمی در اختیار داشته باشید و اولین بار تجربه حضور در نمایشگاه را کسب کرده اید . انتخاب این شیوه از حضور در بلند مدت اثری عکس داشته و اصلا مناسب نیست و عدم مدیریت تبلیغات شما را به نمایش می گذارد.

انواع غرفه که شامل

1. غرفه های معمولی یا ردیفی (خطی)

2.غرفه های جزیره ای

3.غرفه های شبه جزیره ای (انتهایی)

4.غرفه های تبشی(گوشه)

 

تجهیزات غرفه سازی که در اختیار غرفه سازان قرار میگیرد

در اینجا می خواهیم نگاهی اجمالی به تجهیزات در اختیار طراحان غرفه داشته باشیم غرفه سازی با سازه های چوبی استفاده از چوب پایه و اساس تمامی غرفه ها است و از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

 

غرفه سازی با سازه های فلزی

نورپردازی در غرفه سازی

مبلمان و انواع صندلی ها در غرفه

تبلیغات نوشتاری در طراحی غرفه نمایشگاه

رنگ آمیزی در طراحی غرفه های نمایشگاه

تبلیغات با استفاده از مولتی مدیا

گل آرایی و تزیینات در غرفه

دلایل شکست در نمایشگاه

اگر حضور شما در نمایشگاه با شکست مواجه شد ناراحت نباشید . نمایشگاه ها به عنوان یک سکوی رقابتی اما با آماده سازی درست که می تواند شما و برندتان را از نتایج شگرفی آگاه سازد . اما بررسی این نکته اهمیت دارد که چرا در نمایشگاه شکست خورده اید ؟

 

نمایشگاه را به درستی انتخاب نکرده اید

در سرتاسر جهان نمایشگاه های زیادی وجود دارند که سالانه برگزار می شوند . به واسطه نمایشگاه های زیاد، برندها اغلب با انتخاب های زیادی غرق می شوند. بیشتر برندها در انتخاب نمایشگاه درست شکست می خورند. زمانی که نمایشگاه مناسب را برای برندتان انتخاب و گزینش می کنید به این موضوع توجه داشته باشید که در مورد نمایشگاه های متنوع و مختلف در مکان مطلوب تان برگزار می شود پژوهش نمائید . به این منظور بهتر است نمایشگاههایی را انتخاب نمایید که بوسیله ی تماشاچی، هدفتان بازدید می شود . رویدادها و نمایشگاههایی که رقبایتان در آن شرکت کرده اند را بررسی نمایید و تصمیم خود را بر مبنای این معیار بگیرید .


اهداف بازاریابی
قبل از شرکت در هر رویداد یا نمایشگاهی، شما باید به عنوان یک برند مجموعه ای از اهداف بازاریابی از پیش تعریف شده داشته باشید. یک فهرست از چیزهایی که در جستجوی آنها هستید تا در نمایشگاه بدست بیاورید را قبل از رزرو غرفه نمایشگاهی درست نمائید. خواه شما در جستجوی خلق یادآوری برند یا افزایش پایگاه مشتری و کارفرما یا فروش باشید، وقتی بدانید که دقیقا چه می خواهید، بقیه طرح بازاریابی تان می تواند حول هدف اصلی بازاریابی تان بچرخد.

 

رقبایتان را دست کم نگیرید
زمانی که یک نمایشگاه برای شما کارایی نداشته باشد، یک فرصت مناسب است تا بازدیدکنندگان خود را دست کم گرفته  یا از روی بی علاقگی به آنها نگاه بیندازید . برطرف کردن اشتباهتان هرگز دیر نیست اما باید در نمایشگاه بعدی که شما شرکت خواهید کرد مطمئن شوید که رقبا و بازار را مطالعه کرده اید مشاهده و درک این که برای رقبایتان چه کار کردید تغییرات مورد نیاز را در غرفه نمایشگاهی تان یا راهبردتان جهت شکست دادنشان ایجاد نمائید. فاکتور دیگر دست بالا گرفتن واکنش ها از سوی بازدید کنندگان زیادی از غرفه نمایش نمایشگاه تان در لحظه دیدن نمودند

سرمایه گذاری نامناسب بر روی غرفه

زمانی که شما بر روی غرفه نمایشگاهی خوبی سرمایه گذاری نکنید می تواند از دلایلی باشد که در نمایشگاه شکست می خورید . زمانی که شما غرفه مناسبی داشته باشید تشخیص شما در شلوغی راحت تر است و این مساله به شما کمک می کند بازدید کنندگان بیشتری را به داخل غرفه بکشانید .

 

انتخاب فردی درست برای غرفه

کارکنان در نمایشگاه شما و برندتان را معرفی می نمایند . زمانی که تیم فروش شما در آخرین نمایشگاه دچار نقص بودند می تواند به شدت کارایی تان را مختل می نماید . انتخاب فرد درست برای غرفه حیاتی و مهم است . باید مطمئن شوید که تیم فروشتان را تا قبل از شروع کار نمایشگاه آموزش داده اید . به کارکنانتان این نکته را گوشزد کنید که مودب باشند و به آنها از اول تا آخر در مورد برند و محصولتان آموزش بدهید . یک تیم خوب می تواند به شما کمک کند  تا در نمایشگاه ها به اهداف تان با موفقیت برسید و به صورت یک راضی کننده جمعیت عمل نمایید .

ایده های خلاقانه در غرفه های نمایشگاهی به منظور جذب مخاطب

صنعت نمایشگاهی

صنعت نمایشگاهی به عنوان بخشی که به طور ثابت در حال توسعه بوده و همیشه نیاز به عقاید خلاقانه و نوآورانه بدون اینکه اجازه ورود به مسائل کسل کننده را بدهند وجود دارد . غرفه شما نیاز دارد که استثناء و منحصر به نظر بیاید و باید حداکثر بازدید کننده را به خودش بکشد.

غرفه های نمایشگاهی به طور خلاقانه بر اساس نیاز مشتری طراحی شده است

حضور برند خود را از طریق این نوع طراحی ارزیابی کنید. با بهترین طراحان غرفه های نمایشگاهی و سازندگان آن شریک شوید و به آنها اجازه دهید خوش آیندترین طراحی غرفه را برای شما طراحی کنند. با کمک طراحی غرفه سازی نمایشگاه با تجربه و آموزش دیده شما می توانید طراحی های غرفه های نمایشگاهی جذاب را بدست آورده که به شما کمک می کند تا حداکثر توجه را جلب نمائید.

 

از بهترین عقاید طراحی غرفه، القاء آهسته بازی ها، سوالات و دیگر اثبات هاست . به این منظور شما می توانید بازی ها و سوالات بسیار زیادی را مرتبط با برند، محصولات و خدماتتتان خلق و تصور نمایید . می توانید این بازی ها را در غرفه نمایشگاه تان اجراء کنید و به تماشاچی ها اجازه بدهید در داخل این عقاید رها شوند. اوّل از همه، شما می توانید پژوهش کمی روی تماشاچی هدف یا بازدید کنندگان از غرفه تان انجام دهید و سپس سئوالات را اجراء نمائید. بدانید چه چیزی آنها را علاقه مند می سازد و سپس سئوالات و جوایز را حفظ کنید. امّا توجه کنید، این عقاید خلاقانه مرکز نمی توانند اشتباه کنند.

 

حس خوب گرفتن کالای رایگان

چه کسی است که می تواند بگوید دریافت کالای رایگان را دوست ندارد؟ اگر شما فکر سود بردن از چندین عقیده ی خلاقانه در ساخت غرفه را دارید پس بهتر است چند تا کالای رایگان و هدیه برای بازدید کنندگان برای فضای غرفه تان فراهم نمائید. کالا خارجی، خودکار، لباس و کالاهای مجانی دیگری را با برند سازی شرکت تان فراهم نمائید

طراحی های غرفه نمایشگاهی در سمت و سوی زمینه کار

اگر شما واقعاً می خواهید بهترین عقاید خلاقانه در غرفه را فراهم سازید پس چه حسی بهتر است تا از طراحی های غرفه در سمت و سوی کار به آن بدهید. شما باید زمینه ی برندتان را به داخل طراحی وارد کنید. با بهترین طراحان غرفه سازی نمایشگاهی که می توانند به شما دامنه ای از زمینه هایی که می توانند با الزامات های برندتان منطبق باشند در تماس باشید.

همکاری با شیوه های اختراعی

آخر همه امّا نه آخرین، اطاقک نمایشگاه تان را در تماس خلاقانه و ابتکاری با چند فناوری نگه دارید. سعی کنید آنها را عقاید خلاقانه مثل نقشه برداری سه بعدی، مبادله کالای مجازی، نمونه های نمایشی سمعی بصری و ترسیم پروژه را امتحان و همنوا سازید تا سرعت عقاید خلاقانه را به غرفه تان بدهد.

چگونه می توانیم یک شرکت خوب در زمینه طراحی غرفه نمایشگاهی را انتخاب کنیم

شرکت‌های طراحی غرفه زیادی هستند که در ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، نظر مشتری و راه حل‌های نمایشگاهی قابل حمل و در مقیاس کوچک تجربه دارند. بسته به نیازها و الزامات نمایشگاهی‌تان، یک شرکت طراح غرفه را بر طبق آن انتخاب کنید.

 

طراحی‌های غرفه نمایشگاهی منطبق با نیاز مشتری

اگر به دنبال طراحی‌های مطابق با نیاز مشتری هستید پس مطمئن شوید که شرکت طراحی غرفه‌های نمایشگاهی برگزیده‌ تان در همین زمینه متبحّر باشد. در جستجوی بهترین شرکت در طراحی غرفه نمایشگاهی که به همه امکانات به خوبی مجهز باشند، باشید.

 

امکانات نصب و پیاده سازی

همیشه در جستجوی شرکتی باشید که یک تیم با تجربه و در محل از نصب و پیاده سازی داشته باشند. این کار شما را مطمئن خواهد ساخت غرفه که خودتان مسئول سوار و پیاده نمودن غرفه‌های نمایشگاهی‌تان نخواهید بود. در صورتی که تیم نصب و پیاده سازی متوجه برپاسازی غرفه ‌تان هستند، شما می‌توانید متوجه کارهای مهم دیگر نمایشگاه باشید.

 

پایگاه وسیع از کارفرماها

اگر شما اولین بار است که در نمایشگاه شرکت می‌کنید یا در این زمینه با تجربه هستید، تمایلی ندارید که نمایش غرفه‌تان شلوغ شود. بنابراین شرکت طراح غرفه‌ای را انتخاب کنید که قبلاً کار کرده است تجربه خوبی دارد. از شرکت طراح خود بخواهید که کاتالوگ خود را نشان بدهند.

امکانات ساخت در مکان

ارسال به موقع مواد و لوازم غرفه نمایشگاهی یکی از مهمترین معیارهای انتخاب یک شرکت طراح غرفه شایسته است و این کار تنها زمانی ممکن است که شرکت طراح غرفه‌تان تجهیزات ساخت در مکان داشته باشد

حضور گسترده

این مسأله مهم است که شرکت شما حضوری گسترده به منظور اجتناب از هر گونه ارسال بی موقع و مسایل مرتبط با آن داشته باشد. این حضور تنها شما را مطمئن خواهد نمود که می‌توانید به آسانی با افراد شرکت هماهنگ شوید و مواد و لوازم نمایشگاه‌تان در سریع‌ترین زمان به دستتان می‌رسد و از این مسأله اطمینان داشته باشید که تجربه نمایشگاهی فارغ از دغدغه‌ای دارید. اگر شرکت شما حضور خوبی نداشته باشد، و چندین اداره پس بخواهند که با شما از طریق شعبه مرکزی تماس بگیرند ممکن است وقتی شما نیاز به آنها دارید در اختیارتان نباشد.بنابراین، مطمئن شوید که با شرکت غرفه‌ سازی رایکا در تماس باشید که حضور عالی در کل کشور داشته باشند.

حاضرین در نمایشگاه را به غرفه خود جذب نماییم

یکی از مواردی که نمایشگاه‌تان را در موفقیت جای خواهد داد تعداد راهنمایی است که در طریق نمایشگاه به دست آمده است. این مسأله می‌تواند تنها زمانی رخ دهد که شما حداکثر بازدیدکننده از غرفه را جذب و درگیر کرده‌اید و با آن‌ها در بیشترین حد امکان ارتباط برقرار کرده‌اید. چیزی که برای اطمینان مهم است دانستن این مسأله است که نمایشگاه‌ها بزرگترین سکو جهت نمایش یا ویترین برندتان در مقابل تماشاچی‌های زیادی در کل جهان است. با ارائه دهنده بودنتان تلاش دارید تا این مسأله را تضمین کنید که هر چه بیشتر به طور محسوس می‌تواند همه چیز عادی باشد و یک غرفه نمایشگاهی تحسین برانگیز درست نمایید

 

طرح غرفه نمایشگاهی‌

با طرح غرفه نمایشگاهی‌تان یا ساخت غرفه ابتکاری غرفه به وسیله بازی‌های فکری و عرضه‌های سمعی بصری، می‌توانید در ادامه مطمئن شوید که غرفه نمایشگاهی‌تان می‌تواند حداکثر بازدیدکننده را جذب نماید. اگر بازدیدکننده‌تان روی غرفه نمایشگاهی‌تان متمرکز نشد پس خطر زیادی وجود دارد که آن‌ها ممکن است غرفه نمایشگاهی‌تان را ترک نمایند و شما ممکن است یک کارفرمای مؤثر در آینده را از دست بدهید.

شناختن مهمان‌تان قبل از این که نمایشگاه شروع شود تعیین کننده است. شما می‌توانید

دو یا سه ایده تعهداتی قبل از ارائه که ممکن است شما را علاقه‌مند سازد که بهتر بازدیدکنندگان نمایشگاهی را بفهمید، فهرست نمایید

نوع مهمان‌ها را بشناسید، چه چیزی آن‌ها را جذب و علاقه‌مند می‌سازد  به آنها چندین موضوع ارائه دهید این کار می‌تواند در مورد غرفه نمایشگاهی‌تان آوازه‌ای را ارسال نماید و بازدیدکنندگان از غرفه نمایشگاهی‌تان ممکن است احساس آسان گیری بهتری را در طول نمایشگاه حس نمایند.

نظرسنجی‌های آنلاین درست کنید و حتی قبل از آغاز نمایشگاه قرارهای ملاقاتی بیشتری بسازید.

اجازه بدهید بازدیدکنندگان از غرفه‌تان بدانند که چرا شما در یک ارائه خاصی علاقه‌مند هستید همچنین تصاویر را روی سایت‌های شبکه اجتماعی ارسال نمایید.

 ایجاد کنجکاوی طراحی غرفه نمایشگاهی چیزی است که مشتری حتمی ممکن است با آن اسیر شود. بنابراین به مهمان‌های خود اجازه دهید تا در مورد این زوایا بیشتر، از طریق ملاقات پیش از نمایشگاهی، تفکر نمایند.

 

طراحی غرفه نمایشگاهی

نصب ارائه‌های سه بعدی یا جا دادن ایده‌های طراحی غرفه نمایشگاهی مثل ترسیم سه بعدی، تجارب مجازی، نمایش‌های محصول به صورت سمعی- بصری، بازی‌های جالب و سؤالات کوتاه همگی قسمتی از فعالیت‌های جالب هستند که بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌تان را نسبت به غرفه‌تان جذب شده رها می‌سازند.

در دسترس بودن غرفه بقیه کار را انجام خواهد داد

تا به حال متعجب نشده‌اید که چه چیزی فضای نمایشگاهی‌تان را جذاب‌تر می‌کند؟ فضای تعامل فرد با فرد بین برند و مشتری است. این مسأله نیاز را برای در دسترس نمودن مناسب غرفه ایجاد کرده که نه تنها به شرح و توضیح به بازدیدکنندگان غرفه در مورد محصولات و خدماتشان کمک می‌کنند بلکه همچنین این مسأله را مطمئن می‌سازد که حداکثر تعاملات بین مشتری و برند وجود دارد. کارمند غرفه است که بیشترین تلاش را در حفظ بازدیدکنندگان از غرفه نمایشگاه مرتبط با برند دارد.بنابراین، دفعه بعد وقتی که در نمایشگاه دارید و در جستجوی جذب تماشاچی در غرفه نمایشگاهی‌ هستید پس این ایده‌های در دسترس را نگه دارید و یک تجربه نمایشگاهی ارزش‌دار را داشته باشید.