معمولاً طراحیهای ویژه و هوشمندانه ی یک غرفه نمایشگاهی در راستای معرفی یک کسب و کار بسیار اهمیت دارد. در این راستا شرکتهایی فعالیت میکنند که به شرکت غرفه سازی نمایشگاهی معروف هستند. این شرکتها با توجه به کسب و کار شما، مدلهایی که میتوانند الهام بخش شغل شما باشند را برای ساخت غرفه سازی نمایشگاهی به شما معرفی میکنند. میتوان گفت نمایشگاههایی که در حاشیه ی نشستهای مختلف به خصوص در حوزه ی سلامت و بهداشت برگزار میشوند، معمولاً، تعداد شرکت کنندههای زیادی دارند. بنابراین توصیه میشود اگر کسب و کار شما به حوزه ی سلامت و بهداشت مرتبط است، حتماً در این نمایشگاهها حضور داشته باشید. شرکتهای غرفه سازی با توجه به قوانین غرفه سازی میتوانند در راستای معرفی شغل شما با هزینه مناسب در این نمایشگاهها، مشورتهای کارآمدی در ساخت غرفه سازی نمایشگاهی به شما بدهند که میتواند به خوبی شما را در جمع رقیبان با یک طرح نوین مطرح کند.
غرفه نمایشگاهی در واقع بخشی است که زاییده ی دقت و خلاقیت میباشد و به عنوان ویترینی برای نمایش فعالیتها و عملکرد شما یا محصولات شما میباشد. هر چقدر خلاقیت بیشتری در طراحی غرفه سازی نمایشگاهی به کار ببرید، غرفه ی شما شیکتر و خاصتر میشود. شرکت غرفه سازی یکی از شرکتهایی است که میتواند شما را در ساخت یک غرفه ی نوین یاری کند. به عنوان مثال میتوانید برای زیباتر جلوه دادن این ویترین که از فعالیتهای شما سرچشمه میگیرد، یک تصویر چند بعدی زیبا از کارهای خود را به نمایش بگذارید. غرفه نمایشگاهی تنها یک سازه فیزیکی نیست بلکه میتواند خدمات بسیار زیادی را در عرصه ی بازاریابی به شما ارائه دهد این خدمات یکپارچه میتواند در راستای معرفی شما در بازار کسب و کار بسیار با اهمیت جلوه کند. شرکت غرفه سازی نمایشگاهی مدرن با استفاده از راهکار های نوین و غرفه سازی ارزان متناسب با شغل خود شما، طراحیهای سه بعدی، طراحی ظاهری و مبلمان غرفه نمایشگاهی را برای الهام بخشیدن به مخاطبان انجام میدهد که این میتواند در جذب مخاطبان نمایشگاه بسیار اثرگذار باشد.
تأثیر شرکت غرفه سازی متناسب با یک شغل چیست؟
مهم ترین کاری که باید مهندسین شرکت غرفه سازی با استفاده از لوازم غرفه سازی در راستای معرفی یک حرفه یا محصول خاص انجام دهند، این است که ساخت غرفه نمایشگاهی به گونه ای باشد که این غرفه ها در ذهن ها ماندگار شده و آنچنان زیبا ساخته شوند که به عنوان یک برند و ایده ی خاص، به تنهایی معیاری با ارزش برای الهام بخشیدن در مورد یک محصول و حرفه ی خاص در یک نمایشگاه در مقایسه با رقیبان این حرفه باشد. معمولاً این مهم ترین هدف در شرکت غرفه سازی به شمار می آید که پس از اتمام یک نمایشگاه، ساختار یک غرفه به گونه ای باشد که نام برند و محصول را به بازدید کننده یادآوری کند.
طراحی یک غرفه نیازمند تخصص است
طراحی یک غرفه متناسب با یک شغل، نیازمند مهارت و تخصص در بیان ایدههای آن برند یا محصول برای معرفی شدن در بازار کسب و کار میباشد. معمولاً در شرکت های غرفه سازی، طراحان داخلی، معماران با تجربه، طراحان لباس و طراحان گرافیک همگی برای ساخت یک غرفه نمایشگاهی، ایدههای خود را در قالب طرحهای متناسب با آن حرفه ارائه میدهند. در انتها یک ایده ی کامل توسط این مهندسین برای ساخت یک غرفه نمایشگاهی ارائه میشود که میتواند آمیزهای از هنر و تجربه در بیان یک ایده ی خاص در بازار کسب و کار توسط یک شرکت غرفه سازی باشد. مهمترین موضوع در شرکت غرفه سازی که بر روی آن بسیار کار میشود و هدف اصلی به شمار میآید، یک ایده ی خلاقانه محور در راستای معرفی ایدههای مد نظر در یک شغل یا محصول میباشد.
آیا در ساخت یک غرفه نمایشگاهی توسط شرکت غرفه سازی، سیستم های از پیش ساخته توصیه می شود؟
در راستای هدفهای خلاقانه که برای معرفی یک شغل خاص توسط یک شرکت غرفه سازی در صنعت غرفه سازی انجام میشود، بیشتر ساخت و سازههای از پیش ساخته توصیه نمیشود. این سیستمها گاها میتوانند سیستمهایی خوب در راستای معرفی یک شغل توسط شرکت غرفه سازی به شمار بیایند و گاهاً بد. ولی معمولاً سازههای از پیش ساخته، سازههایی هستند که از روی کاهلی و تنبلی توسط شرکت غرفه سازی ساخته شدهاند و معمولاً آثاری از خلاقیت و تفکر در آن ها یافت نمیشود. بهتر است اگر به دنبال یک غرفه ی خاص برای معرفی شغل خود هستید، از شرکت غرفه سازی رایکا با ارائه خدمات غرفه سازی کمک بگیرید که از غرفههای مدولار استفاده نمیکند و از خلاقیت و نوآوری جدیدی در ساخت غرفهها بهره میبرد.
طراحی غرفه نمایشگاهی با استفاده از اورگانومی
یکی از ایده های جدیدی که توسط شرکت غرفه سازی پیاده می شود، ساخت غرفه های نمایشگاهی نمادین با استفاده از کاغذ و سرامیک است. این نوع غرفه ها به تازگی وارد بازار شده اند و معمولاً بسیاری از شرکت های غرفه سازی از اورگانومی به عنوان یک ایده ی انعطاف پذیر استفاده می کنند. این ایده بیشتر برای جذب مشتری و تقویت هویت یک برند سازمانی استفاده می شود. معمولاً استفاده از این مدل غرفه ها توسط شرکت غرفه سازی نمایان گر شرکت های قدرتمندی است که حضور فعالی در بازار داشته اند.
جهت مطالعه مقاله چگونه شرکت غرفه سازی نمایشگاهی متناسب با شغل خود را بیابیم؟ به وب سایت رایکا دیزاین مراجعه نمایید.
طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی برای شرکت ها و برندهای مختلف که در نمایشگاه ها حضور می یابند بسیار حائز اهمیت است. غرفه های نمایشگاهی باید به گونه ای طراحی و ساخته شوند که در نگاه اول مشتری را به خود جذب کنند و در مرحله بعد او را در غرفه نگه دارند. در این نوشته به بررسی تاثیر رنگ در غرفه های نمایشگاهی پرداخته می شود.
طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی از آن جا قوت گرفت که افراد تنها به محصولات و خدمات یک برند یا شرکت توجه نمی کنند. مخاطبان علاوه بر این مسائل، نحوه ارائه این خدمات یا محصولات را نیز مد نظر قرار می دهند. تجربه ثابت کرده است که در نمایشگاه های مختلف برندهای کم نام و نشانی بوده اند که با روش ساخت غرفه های نمایشگاهی مناسب، ارزان و جذاب، بسیار پر بازدید شده اند و شروعی برای برند شدن داشته اند. طراحی مناسب غرفه های نمایشگاهی می تواند پلی برای ارتباط بیشتر میان مخاطبان و صاحبان کسب و کار باشد. علاوه بر این، طراحی غرفه های نمایشگاهی می تواند اثری ماندگار در مخاطبان ایجاد کند که هر زمان، به وسیله آن برند و کسب و کار شما را به یاد آورند. مسائل و ویژگی های زیادی در غرفه سازی نمایشگاهی مناسب وجود دارد. بهترین استفاده از فضا، نورپردازی مناسب، فرم مناسب، توجه به کاربری غرفه، توجه به نوع کسب و کار غرفه، توجه به مکان قرارگیری غرفه، رعایت اصول ارگونومی، خلاقیت در طراحی، استفاده از محصولات، توجه به غرفه های اطراف، وجود نظم و انضباط، توجه به سبک مورد نیاز در طراحی و توجه به رنگ در غرفه سازی از جمله مواردی است که باید رعایت گردد.
تاثیر رنگ در ساخت غرفه نمایشگاهی
از آن جا که تمام ساخته ها از 2 عنصر رنگ و فرم تشکیل شده است، همین عناصر تعریف کننده تمام ساختار جهان پیرامون می باشد. فرم باعث می شود یک چیز شکل بگیرد و هستی یابد و رنگ به آن هویت می بخشد. نمی توان جهان بدون رنگ را تصور کرد. چنین جهانی نامرئی خواهد بود. جهان بدون رنگ به معنی سیاه و سفید نیست، زیرا سیاه و سفید نیز رنگ هستند. رنگ ها دارای ویژگی های خاصی هستند. تون، فام و سایه که با تعریف هر کدام از آن ها و شناخت آن می توان به ترکیب های متنوعی دست یافت. همچنین قرار گیری رنگ ها در کنار هم می تواند باعث ایجاد حالت هایی مانند هارمونی و کنتراست گردد.
اصطلاح فام در علم رنگ شناسی
اصطلاح فام در رنگ به معنای نوع رنگی است که چشم می بیند. رنگ ها اصطلاحا در 2 گروه بی فام و فام دار تقسیم می شوند. رنگ های بی فام سفید، سیاه و خاکستری هستند و رنگ های با فام، قرمز تا بنفش را تشکیل می دهند. 3 رنگ فام اصلی قرمز، آبی و زرد هستند. رنگ های فام ثانویه رنگ هایی هستند که از ترکیب رنگ های فام اصلی تشکیل می شوند و شامل نارنجی، بنفش و سبز می شود. همچنین رنگ های فام ثالثه رنگ هایی هستند که از ترکیب رنگ های ثانویه و اصلی با هم به وجود می آید. به طور مثال پرتقالی حاصل ترکیب نارنجی و زرد است یا سبز آبی همانگونه که از نامش پیدا است ترکیب رنگ های سبز و آبی است.
تاثیر درخشندگی رنگ در غرفه سازی نمایشگاهی
درخشندگی به میزان تیرگی یا روشنی رنگ ها گفته می شود. میزان درخشندگی در هر کدام از فام ها، رنگ های جدیدی به وجود می آورد. به طور مثال در رنگ قرمز، زرشکی رنگ قرمز با درخشندگی کم و قرمز روشن با درخشندگی بالا است.
استفاده از رنگ ها در کنار هم در غرفه نمایشگاهی
قرارگیری رنگ ها در کنار هم موارد دیگری را از جمله هارمونی و کنتراست ایجاد می کنند. هارمونی به معنای هم معنا بودن و هم خانواده بودن رنگ هایی است که در کنار هم قرار می گیرد. اگر تمام رنگ های سرد (سبز تا بنفش) یا بخشی از آن، در کنار هم قرار گیرند هارمونی ایجاد می شود. البته هارمونی ها انواع مختلفی دارند. کنتراست به معنای تضاد و ناهمگونی است و ممکن است از ترکیب یک رنگ بی فام و فام دار، رنگ سرد و گرم یا هر تفاوت دیگری استفاده شود. کنتراست ها نیز انواع متنوعی دارند که می توان از آنها استفاده نمود.
تاثیر رنگ در غرفه های نمایشگاهی
در غرفه های نمایشگاهی توجه به رنگ در کف، دیوارها، اجزای سازنده غرفه و حتی لباس افراد حاضر در آن با اهمیت است. ترکیب بندی رنگ ها در غرفه های نمایشگاهی می تواند نشان دهنده نوع کسب و کار، خلق و خوی کارکنان و صاحبین مشاغل و بسیاری موارد دیگر باشد. استفاده از هارمونی ها و کنتراست ها هر کدام می تواند معنای متفاوتی را ایجاد نماید و مخاطب را به نحوی با فضا درگیر کند. یکی از مواردی که باید مد نظر قرار گیرد، استفاده از رنگ های مربوط به کسب و کار یا برند در غرفه های نمایشگاهی است. این مورد می تواند اثر مثبتی در ذهن مخاطب ایجاد کند و باعث شود تا مخاطب، کسب و کار را با رنگ خاصی که در غرفه به کار رفته است ، به یاد آورد.مورد دیگری که بسیار با اهمیت است تاثیر نورپردازی در رنگ های به کار رفته در غرفه های نمایشگاهی است. نورپردازی مناسب می تواند عاملی گردد تا رنگ های به کار رفته در غرفه بیش از پیش برای مخاطب جذاب باشند و نورپردازی نامناسب ممکن است تمام تصورات طراح، سازنده و صاحب برند را به هم بریزد.مشخص است که رنگ ها در فرهنگ و ملل گوناگون دارای معانی مختلفی هستند و باید به این موضوع توجه داشت تا بتوان تاثیر مناسبی را روی مخاطب ایجاد نمود. همچنین رنگ های به کار رفته در غرفه های نمایشگاهی نشانگر پیامی است که می خواهد به مخاطب انتقال داده شود، پس باید این موضوع را نیز مد نظر قرار داد. استفاده از کنتراست در برخی از نقاط مانند دیوارهای پشتی و تورفتگی ها می تواند باعث بزرگ تر دیده شدن غرفه شود. همچنین استفاده از هارمونی در رنگ های غالب غرفه می تواند باعث شود تا مخاطب با آرامش بیشتری به بازدید از آن بپردازد.
جهت مطالعه مقاله تاثیر رنگ در طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی می توانید به وب سایت رایکا دیزاین مراجعه نمایید .